Rekrutacja

 

Regulamin rekrutacji

II Liceum Ogólnokształcącego

im. Aleksandra Majkowskiego
w Kartuzach

 

Kryteria naboru na rok szkolny 2017/2018.

§ 1

1.  Nabór do II Liceum Ogólnokształcącego im. Aleksandra Majkowskiego odbędzie się   elektronicznie poprzez stronę: https://nabor-pomorze.edu.com.pl

2. Kandydaci do II Liceum Ogólnokształcącego im Aleksandra Majkowskiego mogą rejestrować się w systemie w:

  • macierzystym gimnazjum
  • szkole ponadgimnazjalnej pierwszego wyboru
  • dowolnym innym miejscu, które dysponuje dostępem do Internetu

§ 2

O przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej mogą ubiegać się absolwenci gimnazjum.

§ 3

$11.      Kandydaci do młodzieżowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum mogą składać dokumenty do, co najwyżej, trzech  szkół.

$12.      Kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych, biorący udział w elektronicznym naborze, składają jedynie w pierwszej z wybranych przez siebie szkół ponadgimnazjalnych, podpisaną przez rodziców (prawnych opiekunów) deklarację wyboru oddziałów.

$13.      Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem zaświadczenia o   szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w wybranej szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.

$14.      Szczegółowe zasady i procedury naboru elektronicznego zostaną przedstawione kandydatom w macierzystych gimnazjach .

§ 4

$11.     O przyjęciu do klasy pierwszej decyduje łączna liczba punktów uzyskanych w wyniku:

       a. egzaminu gimnazjalnego (max. 100 pkt),

punkty uzyskane w wyniku egzaminu gimnazjalnego zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu wyrażone  w skali procentowej dla zadań z zakresu: język polski, historia i wiedza o społeczeństwie, matematyka, przedmioty przyrodnicze ( biologia, geografia, fizyka, chemia), język obcy nowożytny na poziomie podstawowym, przelicza się na punkty według zasady: wynik procentowy  z ww.  zakresów mnożony przez 0,2 pkt.  

b.   przeliczenia ocen na świadectwie ukończenia gimnazjum z 4 przedmiotów

     ( max. 72 pkt) w zależności od wyboru klasy

c.   innych osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum.

(max. 20 pkt)

$12.     Sposób przeliczania na punkty ocen z 4 przedmiotów

      celujący - 18 pkt

       bardzo dobry – 17 pkt

       dobry - 14 pkt

       dostateczny - 8 pkt

      dopuszczający 2 pkt

  1. Za świadectwo ukończenia gimnazjum z wyróżnieniem przyznaje się 7 punktów.
  2. Uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
    1. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów.
    2. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego- przyznaje się 5 punktów

5.       Uzyskanie w zawodach wiedzy, będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:

    1. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    2. dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    3. dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    4. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    5. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    6. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
  1. Uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 5 , artystycznych lub sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, szczeblu:
    1. międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
    2. krajowym – przyznaje się 3 punkty,
    3. wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
    4. powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
  2. W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, wymienione  na świadectwie ukończenia gimnazjum, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  3. Osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego,     w szczególności w formie wolontariatu – przyznaje się  3 punkty.

§ 5

  1. Olimpiady przedmiotowe to: Olimpiada Matematyczna, Olimpiada Informatyczna,  Olimpiada Języka Angielskiego.
  2. Konkursy przedmiotowe to  konkursy  dla gimnazjalistów z: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, biologii, chemii, fizyki, geografii, historii, matematyki, informatyki.
  3. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej, co najmniej jednego przedmiotu, /co potwierdza właściwy kurator oświaty wydając stosowne zaświadczenie/ przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statutach szkół. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów przy kwalifikowaniu do klas, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata.

 § 6

  1. Do szkoły zostanie przyjętych łącznie 90 kandydatów, do trzech oddziałów po 30 uczniów. O kolejności przyjmowania kandydatów decyduje liczba uzyskanych punktów.
  2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają:

a. kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzony opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,

b. w następnej kolejności bierze się pod uwagę: wielodzietność rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, jego rodzica lub rodzeństwa, samotne wychowywanie kandydata w rodzinie lub objęcie kandydata rodziną zastępczą.

§ 7

Tryb odwoławczy

1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w pkt 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.

3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.

4. Dyrektor  szkoły  rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt 3 w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

§ 8

Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych:

Lp.

Rodzaj czynności

Termin w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin w postępowaniu uzupełniającym

1.

Rejestracja w systemie, złożenie deklaracji przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej

od 8 maja 2017 r.


 do 14 czerwca 2017 r.

od 11 lipca 2017 r.

od godz.9.00

do 28 lipca 2017 r.

do godz. 15.00

2.

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o kopię  świadectwa ukończenia szkoły oraz kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.

od 23 czerwca 2017 r.

do 27 czerwca 2017 r.
     do godz. 15:00

X

3.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w  postępowaniu rekrutacyjnym, o których mowa w art. 20t ust.7 ustawy.

do 29 czerwca 2017 r.

do godz. 15.00

do 17 sierpnia 2017 r.

do godz. 15.00

   4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych       i kandydatów  niezakwalifikowanych.

7 lipca 2017 r.

do godz. 12.00

18 sierpnia 2017 r.

do godz. 12.00

   5.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej.

od  10 lipca  2017 r.

od godz. 12.00
     do  13 lipca 2017 r.
    do godz. 15:00

od 18 sierpnia 2017 r.

od godz.12.00

do 25 sierpnia 2017 r.

do godz.15.00

  6.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych                       i kandydatów nieprzyjętych.

do 14 lipca 2017 r.
     do godz. 12:00

do 28 sierpnia 2017 r.

do godz.12.00

7.

Poinformowanie przez dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole

Niezwłocznie, nie później niż do 14 lipca 2017 r.

do godz. 15.00

Niezwłocznie, nie później niż

do 28 sierpnia 2017 r.

do godz. 15.00

§ 9

Od 10 lipca 2017r. od godz.12.00 do 13 lipca 2017r. do godz. 15.00 potwierdzenie woli podjęcia nauki w II Liceum Ogólnokształcącym poprzez dostarczenie:

      1)  świadectwa ukończenia gimnazjum – oryginał,

      2)  zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego – oryginał,

      3) kwestionariusza osobowego /można odebrać w sekretariacie szkoły lub pobrać ze  strony internetowej www.zso2.kartuzy.pl ,

     4) jedno zdjęcie (opisane na odwrocie),

     5) karty zdrowia, karty szczepień,

    6) oświadczenia rodziców o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia klasie policyjnej, wojskowej, pożarniczej.